FANDOM

Dustfinger from Inkheart by devsash

Smolipaluch Edytuj

Smolipaluch- połykacz ognia pojawiający się we wszystkich częściach Tylogii o Atramentowym Świecie. Jest jedną z trzech postaci wyczytanyh przez Mo z ,,Atramentowego Serca". Ma oswojoną kunę - Gwina, który pomaga huj mu w występach.

Opis Edytuj

Smolipaluch ma trzy charakterystyczne blizny na twarzy. Zrobione zostały przez Bastę, gdy ten dowiedział się, że Roksana - ukochana Smolipalucha - nic do niego nie czuje. Ma on również rude, sięgające do ramion, włosy i niezbyt obfity zarost na twarzy.

Jest połykaczem ognia oraz doskonałym kuglarzem. W Atramentowym Świecie potrafi rozmawiać z płomieniami i żonglować palącymi się pochodniami.

Posiada oswojoną kunę Gwina, który dość często go gryzie.

Rodzina Edytuj

W Atramentowym Świecie ma żonę Roksanę i dwie córki - Rossannę i Briannę. Niestety, podczas jego nieobecności (UWAGA, SPOILER!) Rossanna umiera z powodu gorączki. Brianna natomiast zostaje służką na zamku.

Atramentowe Serce Edytuj

Smolipaluch za wszelką cenę pragnie wrócić do swojego świata. Skuszony obietnicą Capricorna, wydaje Mo, Maggie i Elinor w ręce wroga. Gdy jednak dowiaduje się, że ten od początku go wykorzystywał ryzykuje własym życiem, żeby pomóc przyjaciołom.

Po ucieczce z wioski zaprzyjaźnia się z Faridem - chłopcem z ,,Baśni tysiąca i jednej nocy". Szkoli go na swojego pomocnika. Podczas powrotu do wioski w celu odnalezienia Meggie, Smolipaluch kontatuje się z jedną ze służek Capricorna, która okazuje się być matką dziewczynki- Resą.