FANDOM

Meggie FolchartEdytuj

Meggie-0.jpg

,,...ta dziewczyna... Dziewczyna z jasnymi oczami, okruchami nieba, które spadły z góry i zaplątały się pomiędzy czarne rzęsy" ~ Farid o Meggie

Meggie Folchart - główna bohaterka Atramentowej trylogii, autorstwa Cornelii Funke, na którą składają się powieści: Atramentowe serc, Atramentowa krew i Atramentowa śmierć. Dziewczynka ma 12 lat i mieszka ze swoim ojcem Mortimerem. Po wydarzeniach opisanych w Atramentowym Sercu przenosi się jednak do domu swojej ciotki Elinor i mieszka tam razem nią, swoim ojcem i niedawno onalezioną matką Resą.

Pochodzenie Edytuj

Jest córką Mortimera (Mo) i Teresy (Resy) Folchartów.

Opis Edytuj

Dziewczyna urodę odziedziczyła po mamie - jest średniego wzrostu blondynką.

Meggie, jest odważna, zadziorna i uparta w swoich postanowieniach. Te cechy w połączeniu z jej oddaniem ojcu pozwoliły jej przeżyć wiele przygód. Dziewczynka jest również pogodna i wesoła, a nade wszystko kocha książki.

Atramentowe serce Edytuj

Meggie poznajemy w pierwszej części trylogii. Dziewczynka mieszka tylko z ojcem Mortimerem, ponieważ jej mama - Teresa zaginęła gdy mała miała zaledwie 3 latka. Meggie uwielbia książki. Tą wielką miłością zaraził ją jej tata. Dziewczynka nazywa go 'lekarzem książek' - Mo jest introligatorem. Meggie uwielbia ojca, ale jedno mam mu za złe: nigdy nie spełnił jej prośby i nie czytał dla niej na głos. Pewnej nocy do domu Folchartów przychodzi Smolipaluch. Mężczyzna ostrzega Mo, przed Capricornem. Meggie nie znając historii swojego ojca, Smolipalucha, ani swojej mamy oskarża Połykacza Ognia o sprowadzenia na jej rodzinę kłopotów. Ojciec chcąc uciec przed zagrożeniem zabiera Meggie do domu ciotki jej matki - Elinor. Dziewczynka początkowo nie lubiła ciotki z wzajemnością, jednak późniejsze wydarzenia sprawiły, że się do siebie zbliżyły.

Po porwaniu Mo z domu Elinor, Meggie postanawia wyruszyć ojcu z odzieczą. Z pomocą przychodzą jej ciotka i Smolipaluch. Jadą do wioski Capricorna. Przywódca bandy więzi kobiety w celi razem z Mortimerem, z której uciekają dopiero później z pomocą Smolipalucha. Zabierają również ze sobą Farida - chłopca, którego Mo wyczytał z Baśni tysiąca i jednej nocy.

Pomimo pościgu, wysłanego za uciekinierami, nie zostali schwytani. Elinor udaje się zdobyć adres autora Atramentowego Serca, i radzi Mo, żeby spróbował szczęścia u niego. Meggie zaprzyjaźnia się z wnukami Fenoglia kiedy jej ojciec rozmawia z autorem. Pisarz wynajmuje im swój drugi domek, tak, żeby Mo mógł w spokoju popracować nad jego książkami. Gdy Mo wyjechał na zakupy, do domu przyjechał Basta w celu przywiezienia Meggie i książki - zabrał razem ze sobą rówież pisarza. Chcąć ochronić Fenoglia Meggie okłamuje zbira, że jeśli zabije pisarza, sam umrze.

Meggie ponownie zabrana do wioski Capricorna zostaje uwięziona w starej celi Dariusza. znajduje tam trzy książki m.in. Piortusia Pana. Czytająć przypadkiem udaje jej się wyczytać Blaszanego Dzwoneczka i odkrywa wtedy swoje zdolności lektorskie. Udaje jej się jeszcze pod przymusem wyczytać Ołowianego Żołnieżyka, którego potem odsyła do innej opowiesci, oraz Cień. Dzieki współpracy z Fenogliem Cień oszczędza jednak skazańców, a obraca się przeciwko Capricornowi i jego poplecznikom. Podczas swojego pobytu w wiosce poznaje jeszcze swoją matkę - Resę. Okazuje się ona być niemową sprowadzoną przez Dariusza jako jedną z służących Caprcorna.

Po wszystkim Meggie, Resa, Mo i Elinor przeprowadzają się do domu ciotki.

Atramentowa krew Edytuj

W drugiej części trylogii Meggie wraz z Faridem przenosi się do Atramentowego Świata. W świecie powieści spotyka Fenoglia - autora "Atramentowego Serca". Słowami Fenoglia i własnym głosem ratuje ojca od śmierci - rani go Mortola, matka Capricorna, którą Orfeusz przeniósł wraz z Bastą, Mo i Resą do Atramentowego Świata. Gdy Resa i Mo zostają porwani przez Żmijogłowego, Meggie rusza za ojcem. Trafia wraz z nim do lochów Mrocznego Zamku i pomaga mu w sporządzeniu bardzo niebezpiecznej książki. Żmijogłowy w zamian za książkę uwalnia uwięzionych.

Atramentowa śmierć Edytuj

Meggie, Mo i Resa przy pomocy Czarnego Księcia ukrywają się w starej zagrodzie w lesie. Resa jest w ciąży. Meggie jest nadal zakochana w Faridzie. Gdy Mo zostaje złapany i uwolniony, z

amieszkują w obozie zbójców. Piszczałka podstępem porywa i więzi dzieci żyjące w Ombrze. Stawia ultimatum - dzieci za Mo. Mo oddaje się w ręce Wiolanty, a dzieci zostają wypuszczone. Zbójcy chcą chronić maluchy- wyruszają razem z nimi do jaskini w górach. Meggie, Resa, Elinor i Dariusz ruszają razem z nimi. Meggie swym głosem i słowami Fenoglia ratuje uchodźców od śmierci z rąk Szczapy i pancernych Żmijogłowego. Czytając po cichu pieśni o Sójce próbuje pomóc Mo znajdującemu się w Zamku Na Jeziorze. Gdy Szczapa ponownie odnajduje uciekinierów, Fenoglio pisze słowa mające przywołać olbrzyma, a Meggie swym głosem po raz kolejny ratuje zbójców i dzieci. Podczas wszystkich tych wydarzeń troszczy się o nią piętnastoletni Doria, jeden ze zbójców.

Grafika Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki