FANDOM

Elinor Loredan Edytuj

Elinor, to ciotka Resy. Jest bibliofilem - uwielbia kolekcjonować cenne stare woluminy.

Elinor

Rodzina Edytuj

Elinor mieszkała sama. Miała ojca, po który odziedziczyła pasję do kolekcjonowania książek, jednak nigdy nie była z nim blisko związana. Swojego ojca określa jako człowieka kochającego książki bardziej niż rodzinę.

Miała również dwie siostry, o których nie wiele wiadomo, poza tym, że jedna z nich była babcią Meggie.

Poza najbliższą rodziną miała również siostrzenicę - Resę, jej męża Mortimera, oraz ich córkę - Meggie.

Opis Edytuj

W książce postać Elinor, to przysadzista, siwa kobieta, której styl ubierania się Meggie określiła jako "babciny".

Ma ona obsesję na punkcie książek - Mo żartował, że sprzedałaby duszę diabłu za ciekawą opowieść - a jej sąsiedzi z nad jeziora uważają, że jest 'sfiksowana'.

Interesuje się również historią okolicy, w której mieszka. Potrafi opowiedzieć o bielu bitwach stoczonych niedaleko oraz zna historie okolicznych ruin i zamków.

Ponadto nie potrafi gotować.

Dom Edytuj

Dom Elinor odziedziczyła po ojcu. Do posiadłości wiedzie olbrzymia brama, wyglądająca jak brama z opowieści o Ogrodzie Samolubnego Olbrzyma. Dom położony jest nad jeziorem.

Większość pokoi w budynku zajmują książki ułożone na regałach lub jak mniej cenne książki w pudłach. Najpilniej strzeżonym miejscem w domu jest biblioteka, na której drzwiach Resa namalowała kiedyś Logo weneckiego drukarza Aldusa Manutiusa.

Image1

Atramentowe Serce Edytuj

Elinor pojawia się w Atramentowym sercu jako postać drugo-/pierwszo planowa. Pomaga ona Mo i Meggie. Podczas drugiego uwięzienia przez Capricorna przypadkowo odnajduję Resę w grobowcu. Po wydarzeniach opisanych w Atramentowym Sercu Elinor zaprasza całą rodzinę do swojego domu i zamieszkują go od tej pory razem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki